Here is a story I was sent from a level one teacher. Like many of us, she has certain things because of school expectations, and she's also using tprs.
School/curriculum tie-in: tener idiomatic expressions
Structures: Tiene que
tiene hambre
tiene sed
(todavía)
tiene hambre
tiene sed
(todavía)
There is a boy . His name is Fido. He has to go to school.
Hay un chico. Él se llama Fido. Él tiene que ir a la escuela.
He leaves the house and walks down the street. He's hungry, but he doesn't have a sandwich.
Sale la casa y camina por la calle. Tiene hambre, pero no tiene un sandwich.
He finds a spider. The spider has eight legs. Fido eats the legs.
Encuentra una araña. La araña tiene ocho piernas. Fido come las piernas.
The legs aren't enough for him.
A él no le bastan las piernas.
He is still hungry and thirsty.
Él tiene sed y tiene hambre todavía.
He goes to the beach. He finds a crab. He saks the crab, "Where is the water?" The crab responds, "There's a lot of water in the ocean!" "But," says the boy, "there's too much salt in the ocean." The n the crab says to fider, "Then go to Cumbys!"
Él va a la playa. Él encuentra un cangrejo. Él le preguntó al cangrejo, “¿Dónde está
el agua?” El cangrejo le responde a él, “¡Hay mucha agua en el océano!” “Pero,” dice
el chico, “hay demasiado sal en el océano.” Entonces el cangrejo le dice a Fido, “Pues,
va a Cumbys!!!”
Poor Fido still is hungry and thirsty. Fido goes to Cumby's and there he can buy hot dogs and slushy (dogs?).
Pobrecito Fido tiene hambre y tiene sed todavía.
Fido va a Cumby’s y allí puede comprar perritos calientes y perritos slushies.
I love it.
ReplyDeletethanks!
ReplyDelete